مفاجأة: أهم خدمات التخزين السحابي مهددة بالاختراق !

مفاجأة: أهم خدمات التخزين السحابي مهددة بالاختراق !
كشفت الشركة الأمنية "Imperva" خلال مشاركتها في المؤتمر الأمني "Black Hat 2015" المقام بلاس فيغاس الأمريكية عن معطى خطير و هام يتمثل في كون أن أهم الشركات الناشطة في مجال التخزين السحابي معرضة بدورها للاختراق عن طريق بعد الثغرات المكتشفة.

الشركة الأمنية Imperva أشارت إلى ثغرة خطيرة مشتركة بين كبريات خدمات التخزين السحابي عبر العالم تمكن من اختراقها و بالتالي تعريض بيانات و ملفات المستخدمين للخطر، و تشكل التقنية الأبرز بالنسبة للهاكرز في هذا السياق هي هجمات من نوع  "Man-in-the-middle" /"هجوم رجل-في-الوسط" من خلال التموقع بين جهاز المستخدم و خوادم الشركة التي تقدم خدمة التخزين السحابي.

و سيمكن هذا النوع من الهجمات الهاكرز من الحصول على كلمات المرور و بالتالي جميع البيانات الخاصة بالمستخدم و المخزنة سحابيا و التحكم بها و تسريبها، و المثير أن هذا النوع من الهجمات يهم بالأساس كبريات خدمات التخزين السحابي كـ جوجل درايف، دروبوكس، وان درايف و غيرهم، و هو ما يجعلها مدعوة إلى تقوية معايير الأمن بشكل أكبر في الفترة القادمة.


הוסף רשומת תגובה

1 תגובות

  1. In this manner my colleague Wesley Virgin's tale begins with this SHOCKING AND CONTROVERSIAL video.

    Wesley was in the army-and shortly after leaving-he revealed hidden, "SELF MIND CONTROL" tactics that the government and others used to obtain whatever they want.

    These are the exact same secrets many celebrities (especially those who "became famous out of nowhere") and the greatest business people used to become rich and successful.

    You've heard that you use only 10% of your brain.

    Mostly, that's because most of your brain's power is UNCONSCIOUS.

    Maybe that conversation has even occurred INSIDE your very own head... as it did in my good friend Wesley Virgin's head around 7 years ago, while driving an unlicensed, beat-up garbage bucket of a car with a suspended license and with $3.20 on his debit card.

    "I'm absolutely frustrated with living check to check! Why can't I become successful?"

    You took part in those thoughts, am I right?

    Your own success story is going to start. All you have to do is in YOURSELF.

    CLICK HERE TO LEARN WESLEY'S METHOD

    השבמחק